شاید برای شما هم به عنوان طراح وبسایت و یا صاحب یک کسبوکار اتفاق افتاده باشد که محتوایی که در سایت خود پست کردهاید یا حتی وبسایت شما در گوگل به خوبی نمایش داده نشود و یا بهعبارت دیگر در رتبههای بسیار پایینتر و در صفحات جستجوی بعد از صفحه اول قرار گرفته شود. در این مقاله قصد داریم نکات کلیدی و اساسی برای جلوگیری از به وجود آمدن این مسئله را عنوان کنیم.
گاهی ممکن است با وجود آنکه سعی کردهاید تمامی باید و نبایدها را رعایت کنید، همچنان هنگامی که از کلمات کلیدی جهت جستجوی محتوایتان و یا وبسایتتان استفاده میکنید مطلب شما در گوگل به سختی پیدا میشود و در نهایت منجر شود که تعداد کلیکهای ورودی به وبسایت شما افزایش پیدا نکند. به دنبال چنین مشکلی، از برگشت سرمایهای که به همین منظور برای کسب و کارتان اختصاص دادهاید خبری نخواهد بود و عملاً تلاشهای شما برای کسب بازدید و بهبود رتبه بیثمر باقی میماند. حتی ممکن است هر روز بر روی سایت خود محتوایی ارائه نمایید، طراحی سایت خود را به بهترین شکل ممکن انجام داده باشید و یا از هزاران کلمه کلیدی استفاده کرده باشید ولی هنوز خبری از وبسایتتان در صفحات اول نتایج جستجوی گوگل نباشد. در چنین حالتی اولین سؤالی که پس از این اتفاق به ذهنتان میرسد این است که مشکل کجاست؟
اگر با وجود اینکه تلاشهای فراوانی برای موفق شدن در این عرصه کردهاید ولی هنوز بازدهی مناسبی از وبسایت خود نگرفتهاید و حتی یکی از مسائلی که در بالا مطرح گردید راجع به کسب و کار شما پیش آمده باشد به شما حق میدهیم که اندکی دلسرد و ناراحت شوید؛ اما این مسئلهای نیست که قابل پیشگیری نباشد. شما با در نظر گرفتن دلایل اصلی برای عدم نمایش محتوا یا وبسایت شما در گوگل میتوانید از به وجود آمدن این مشکل که از سودآوری برای شما جلوگیری میکند پیشگیری کنید. با اینکه ممکن است همیشه تمامی این موارد در عدم نمایش محتوا یا وبسایت شما در گوگل دخیل نباشند اما اینها محتملترین دلایلی هستند که میتوان برای این مسئله نام برد؛ اما بهتر است قبل از این که این 10 دلیل اصلی برای عدم نمایش محتوا یا وبسایت شما در گوگل را مطرح کنیم ابتدا اندکی دربارهی اهمیت و حیاتی بودن موضوع رنکینگ در گوگل بحث کنیم.
دلیل اهمیت رنکینگ یا رتبهبندی وبسایتها در گوگل
همیشه این که وبسایت شما به خوبی برای شما سودآوری کند و افراد زیادی به آن مراجعه کنند میتواند برای شما مثل یک معجزه باشد. ولی گاهی این سؤال پیش میآید که این حجم از کاربران بازدیدکننده از وبسایت از کجا به سایت شما هدایت شدهاند؟ اگر بخواهیم یکی از بهترین و سودبخشترین راههایی که باعث میشود افراد زیادی به وبسایت شما مراجعه کنند را نام ببریم، قطعاً افرادی که با جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما در گوگل سایت شما را پیدا کردهاند، بیشترین درصد را از این بین تشکیل خواهند داد. این مدل از کسب بازدید به شما این امکان را میدهد تا توسط افرادی که هنوز از وجود شما و تجارتتان خبر ندارند ولی به دنبال خدمات و یا محصولی که ارائه میدهید میگردند دیده شوید. جالب است بدانید که این کار نیاز به اختصاص دادن هیچ بودجهای برای تبلیغات ندارد!
شاید برایتان شوکهکننده باشد که چقدر کسب و کار شما برای شما پولساز خواهد بود اگر در صفحات نتایج گوگل رتبه خوبی داشتید و راحتتر توسط مشتریان قابل جستجو بودید. کاربران گوگل معمولاً توجهی به نتایجی که در قسمتهای پایینتر میآید ندارند و در اکثر موارد به همان نتایج اول و یا دوم اکتفا میکنند؛ بنابراین اگر تلاش کنید که جایگاهتان را در گوگل به آن مرتبه برسانید میتوان گفت که شما در یک قدمی موفقیت هستید.
حال که به خوبی اهمیت رنکینگ را متوجه شدید ممکن است با خود بگویید با اینکه همیشه تلاش کردهام تا وبسایتم را به بهترین جایگاه در موتور جستجوی گوگل برسانم، پس چرا تاکنون در این امر موفق نبودهام؟ اکنون قصد داریم به این سؤال شما پاسخ دهیم و به شما بگوییم که چرا شما جایگاه مناسبی در صفحه اول موتور جستجوی گوگل ندارید و توضیح دهیم که چه کاری میتوانید انجام دهید که به این جایگاه برسید. پس توجه شما را به 10 دلیل اصلی برای عدم نمایش محتوا یا وبسایت شما در گوگل جلب میکنیم:
1. سرعت سایت شما بسیار پایین است
حدس بزنید که بیشتر وبسایتها چه قدر طول میکشد تا توسط تلفن همراه بالا بیایند؟ بر اساس بررسیهای صورت گرفته به طور میانگین 5 تا 6 ثانیه طول میکشد تا اکثریت وبسایتها توسط مرورگرهای مورد استفاده در تلفن همراه باز شوند. حال فکر میکنید که کاربران به طور متوسط به چه مدت برای بالا آمدن یک سایت صبر میکنند؟ طبق آمار و دادههای به دست آمده اکثریت کاربران آستانه صبرشان برای باز شدن یک وبسایت تنها 3 ثانیه است. اینجاست که اهمیت سرعت بالا در وبسایت شما خودش را نشان میدهد. نتایج به دست آمده در این بررسیها و تفاوت میان سرعت باز شدن سایتها و آستانه صبر کاربران برای باز شدن آنها نشاندهنده آن است که کاربران نمیتوانند به همان سرعتی که باب میلشان است وارد وبسایتها شوند.
نکته بسیار مهم که باید به آن توجه نمایید این است که گوگل به میزان وقتی که مردم در سایت شما میگذرانند توجه میکند و این بدان معنی است که شما باید مطالبی که با سلیقهی کاربران مطابقت دارد در وبسایتتان منتشر کرده باشید تا بتوانید آنها را هر چه بیشتر در سایت خود نگه دارید. در واقع از همین طریق است که ارزش سایت شما توسط گوگل ارزیابی میشود. اگر وبسایت شما بتواند مطالب ارزشمندی ارائه کند تا از این طریق از نظر گوگل ارزشمند شناخته شوید رتبهبندی شما در گوگل بالا خواهد رفت و به صورت مع اگر چیزی برای ارائه نداشته باشید از رتبهبندیتان کم میشود.
اما اگر حتی محتوای سایت شما هم مفید و باارزش باشد ولی سرعت بارگذاری آن کم باشد، تعداد خیلی زیادی از کاربران قبل از اینکه سایت شما به طور کامل باز شود آن را میبندند و شانس دیده شدن مطالب شما به منظور گرفتن رتبه بهتر به حداقل ممکن خواهد رسید.
برای اینکه ببینید چه مدتزمان میبرد تا سایت شما بارگذاری شود باید از ابزارهای آنلاینی که توسط گوگل ارائه شدهاند استفاده نمایید که یکی از معروفترین آنها Page Speed Insights است. در بسیاری از مواقع حل کردن مشکل سرعت سایت ممکن است با استفاده از کم کردن سایز عکسها، کم کردن تعداد ویدیوها در هر کدام از صفحات و به طور کلی کم کردن تعداد درخواستهای HTTP برای سایت شما انجامپذیر باشد.
گوگل ,سایت ,وبسایت ,کاربران ,ممکن ,کسب ,در گوگل ,وبسایت شما ,شما در ,سایت شما ,است که ,دلیل اهمیت رنکینگ
درباره این سایت